Η έλευση του νέου έτους αποτελεί μια αφορμή για καινούργιες επιχειρηματικές κινήσεις, όπως το franchise. Ωστόσο, τόσο οι franchisors όσο και οι επίδοξοι franchisees πρέπει να έχουν κατά νου τις τάσεις που θα επηρεάσουν την έκβασή τους. Μόνο έτσι θα είναι σε θέση ν’ αξιολογήσουν την κατάσταση της αγοράς που θα τους βοηθήσει να επιτύχουν τους στόχους τους.

Σ’ αυτό το άρθρο, θ’ αναλύσουμε τις πέντε πιο έντονες τάσεις που θα επηρεάσουν το franchise αυτήν τη νέα χρονιά.

#1 Παγίωση των Αλλαγών που Επέφερε η Πανδημία

Τα τελευταία χρόνια έχουν φέρει πολλές αλλαγές στην αγορά εξαιτίας της πανδημίας. Παρόλο που η οικονομία έχει ανακάμψει, ορισμένες βιομηχανίες έχουν υιοθετήσει αυτές τις αλλαγές. Για παράδειγμα, στην εστίαση έχει πλέον γίνει πολύ διαδεδομένο το takeaway, ακόμα κι από επιχειρήσεις που δεν έδιναν αυτήν τη δυνατότητα στο παρελθόν. Παράλληλα, όλο και περισσότερα εστιατόρια αναζητούν καινούργιες λύσεις για delivery. Αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν και το franchise, μιας και η εστίαση αποτελεί μία απ’ τις δημοφιλέστερες κατηγορίες του.

#2 Ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου

Ακόμα μια τάση της αγοράς που έχει επίδραση και στο franchise είναι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν να παραγγείλουν ηλεκτρονικά τα προϊόντα που θέλουν, αντί να επισκεφτούν τα καταστήματα λιανικής. Επιπλέον, πολλές μεγάλες επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει ένα κεντρικό e-shop που πραγματοποιεί αυτές τις πωλήσεις, ανεξάρτητα απ’ τα καταστήματα franchise που διαθέτουν. Αυτό είναι κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει την επιλογή των υποψήφιων franchisees.

#3 Νεότεροι Υποψήφιοι Franchisees

Άλλη μια τάση που έχει ξεκινήσει να διακρίνεται είναι πως όλο και πιο νέοι επιχειρηματίες αποφασίζουν ν’ ασχοληθούν με το franchise. Πολλοί νέοι προτιμούν αυτήν την επιχειρηματική στρατηγική γιατί τους δίνει τη δυνατότητα να δουλέψουν μ’ ένα μεγάλο κι αναγνωρίσιμο brand name. Αυτό μειώνει το ρίσκο που έχει η ίδρυση μιας νέας επιχείρησης, μιας και οι καταναλωτές γνωρίζουν ήδη την εταιρεία και τα προϊόντα της.

#4 Προτίμηση του Καταναλωτικού Κοινού σε Επιχειρήσεις με Όραμα

Κάθε υποψήφιος franchisee πρέπει να έχει υπόψη τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Τα τελευταία χρόνια είναι πολλοί εκείνοι που αναζητούν επιχειρήσεις που έχουν ένα σαφές όραμα. Για παράδειγμα, θέλουν επιχειρήσεις που προσπαθούν να μειώσουν το αποτύπωμά τους και να προσφέρουν προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον. Έτσι, ένα franchise με αυτές τις ευαισθησίες μπορεί να προσεγγίσει αυτό το κοινό.

#5 Αύξηση των Διαθέσιμων Θέσεων Εργασίας

Ένα φαινόμενο που εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι η απόλυση ή παραίτηση πολλών εργαζομένων. Πλέον, πολλές επιχειρήσεις αναζητούν επιπλέον προσωπικό για να στελεχώσουν τα γραφεία τους. Η συγκεκριμένη τάση δίνει ώθηση στην κατηγορία franchise των υπηρεσιών HR και στελέχωσης. Από την άλλη πλευρά, όσοι επέλεξαν ν’ αφήσουν τις υπάρχουσες δουλειές τους, βλέπουν το franchise σαν ένα καλό επαγγελματικό βήμα.

Οι παραπάνω τάσεις στην αγορά θα επηρεάσουν όλες τις επιχειρηματικές κινήσεις το 2023, συμπεριλαμβανομένου του franchising. Μελετήστε τες προσεκτικά για ν’ αποφασίσετε ποια είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς.