Όσο το ενδιαφέρον για το franchising συνεχίζει να μεγαλώνει, τόσο περισσότεροι μύθοι διαδίδονται. Έτσι, πολλοί επίδοξοι franchisees, αλλά και franchisors, φοβούνται να προχωρήσουν σ’ αυτό το εγχείρημα. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να καταρρίψουμε αυτούς τους μύθους και να μάθουμε τι ακριβώς ισχύει για τη δικαιοχρησία.

Μύθος 1 – Μόνο οι Μεγάλες Επιχειρήσεις Μπορούν να Γίνουν Franchisors

Ένας απ’ τους μεγαλύτερους και συχνότερους μύθους είναι ότι μόνο οι μεγάλες εταιρείες μπορούν να γίνουν franchisors. Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως κάθε επιχείρηση μπορεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο δικαιοχρησίας, ανεξάρτητα απ’ το μέγεθός της. Μάλιστα, η δημιουργία αυτού του δικτύου μπορεί να δώσει περαιτέρω ώθηση στην επιχείρηση.
Φυσικά, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που κάνουν έναν franchisor ελκυστικότερο απ’ τους υπόλοιπους. Για παράδειγμα, ένα αναγνωρίσιμο brand name θα προσελκύσει περισσότερους υποψήφιους franchisees.

Μύθος 2 – Οι Franchisees Πρέπει να Επενδύσουν ένα Τεράστιο Κεφάλαιο

Ένας ακόμα μύθος που αποθαρρύνει πολλούς υποψήφιους franchisees είναι πως θα πρέπει να επενδύσουν ένα μεγάλο ποσό για να ξεκινήσουν. Στην πραγματικότητα υπάρχουν και πιο οικονομικά franchises που δεν έχουν μεγάλο entry fee ή royalties.
Σαν γενικό κανόνα, θυμηθείτε πως οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες θα ζητήσουν μεγάλα δικαιώματα εισόδου, μιας και διαπραγματεύονται με αναγνωρίσιμα και ισχυρά brands. Εάν δεν μπορείτε ν’ ανταπεξέλθετε οικονομικά σε κάτι τέτοιο, μπορείτε να βρείτε επιχειρήσεις με μικρότερα δικαιώματα εισόδου.

Μύθος 3 – Οι Franchisees Πρέπει να Έχουν Εμπειρία στη Βιομηχανία του Franchise

Πολλοί υποψήφιοι franchisees διστάζουν να επενδύσουν σε μια επιχείρηση που δε δραστηριοποιείται σε κάποια βιομηχανία που γνωρίζουν ήδη. Μ’ αυτό τον τρόπο όμως, ενδέχεται να χάσουν κάποια επενδυτική ευκαιρία.

Το καλό με το franchise είναι ότι ο δικαιοπάροχος προσφέρει εκπαιδευτικά προγράμματα που θα δώσουν στον δικαιούχο τις γνώσεις που χρειάζεται για να ξεκινήσει. Έτσι, μπορείτε ν’ ασχοληθείτε ακόμα και με μια βιομηχανία που δεν είχατε παλιότερα κάποια επαφή.

Μύθος 4 – Το Franchising δεν Αφήνει Ελευθερία στον Franchisee

Είναι αλήθεια πως όταν μπαίνετε σ’ ένα δίκτυο δικαιοχρησίας χρησιμοποιείτε ένα έτοιμο brand name. Αυτό το γεγονός έχει δημιουργήσει τη λανθασμένη εντύπωση πως οι franchisees δεν έχουν καμία ελευθερία στη διαχείριση του καταστήματός τους. Στην πραγματικότητα, ένα κατάστημα franchise είναι μια ξεχωριστή επιχείρηση. Ο franchisee αναλαμβάνουν τη διαχείρισή της και έχουν όλη την ευθύνη.

Μύθος 5 – Οι Franchisors Ενδιαφέρονται Μόνο για τα Royalties

Ένας ακόμα μύθος είναι ότι εφόσον ένας franchisee πληρώνει τα royalties μπορεί να κάνει ό,τι θέλει με το brand. Αυτό πηγάζει απ’ την εσφαλμένη αντίληψη ότι οι franchisors ενδιαφέρονται μόνο για το οικονομικό κομμάτι. Κάτι τέτοιο όμως παραβλέπει το γεγονός ότι οι franchisors θέλουν να είναι σίγουροι για τη φήμη του brand τους.

Οι πελάτες ενός franchise καταστήματος δε γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ του συγκεκριμένου καταστήματος και του brand. Έτσι, εάν δε μείνουν ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες του franchise, τότε θ’ αποκτήσουν μια λανθασμένη άποψη για ολόκληρο το brand. Έτσι, είναι εύκολο ν’ αντιληφθούμε πως κάτι τέτοιο βλάπτει τον franchisor, πράγμα που θα έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο για την εταιρεία.

Όλοι αυτοί οι μύθοι επηρεάζουν τον τρόπο που βλέπουν οι επιχειρήσεις και οι επιχειρηματίες το franchising. Ωστόσο, είναι μια πρακτική που κρύβει πολλές ευκαιρίες για τους ενδιαφερόμενους.