Το franchising έχει πολλά πλεονεκτήματα και γι’ αυτό πολλές επιχειρήσεις θέλουν να δοκιμάσουν την τύχη τους μ’ αυτήν τη στρατηγική ανάπτυξης. Η αλήθεια όμως, είναι πως αυτή η τακτική δεν επιτυγχάνει για κάθε επιχείρηση. Το brand name είναι ένας απ’ τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την έκβαση του δικτύου franchise.

Σ’ αυτό το άρθρο, θα μάθετε τη σημασία του branding στο franchising και τι μπορείτε να κάνετε ως franchisor.

Τι Είναι το Branding;

Το branding είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Στην ουσία αποτελεί την ταυτότητά της, η οποία θα την κάνει να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές της στα μάτια των καταναλωτών. Μάλιστα, στόχος πολλών στρατηγικών marketing είναι η αύξηση του brand awareness, δηλαδή η αναγνωρισιμότητα του brand.

Εάν θέλετε ν’ ασχοληθείτε με το branding της επιχείρησής σας, θα πρέπει να επικεντρωθείτε σε ορισμένα στοιχεία. Αυτά είναι το όνομα της επιχείρησης, το λογότυπο, η γραμματοσειρά και η χρωματική παλέτα. Όλα αυτά, δημιουργούν την εικόνα που θυμούνται οι πελάτες σας όταν σκέφτονται τα προϊόντα σας.

Γιατί Είναι Τόσο Σημαντικό στο Franchising;

#1 Προσελκύει Πελάτες

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το branding είναι ένας απ’ τους παράγοντες που προσελκύει πελάτες. Μια επιχείρηση με προσεγμένη εικόνα δείχνει επαγγελματισμό, πράγμα που το καταναλωτικό κοινό λαμβάνει ως ένδειξη της ποιότητας των προϊόντων ή των υπηρεσιών. Στο franchising, το καλό branding βοηθά στην επιτυχία του δικτύου.

#2 Κάνει την Επιχείρηση Ελκυστική για τους Franchisees

Οι franchisees έχουν πολλά κριτήρια για να επιλέξουν ένα καλό δίκτυο franchise. Ένα απ’ αυτά τα κριτήρια είναι το branding και το brand awareness. Όταν γνωρίζουν ότι η επιχείρηση είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από το κοινό, μπορούν να είναι σίγουροι ότι θα βρουν πελάτες για το νέο κατάστημά τους.

#3 Αυξάνει την Αξία του Franchise

Το ενισχυμένο brand awareness δίνει πλεονεκτήματα και για τους franchisors. Επιχειρήσεις που έχουν καταφέρει να μείνουν στη μνήμη του αγοραστικού κοινού, έχουν πιστούς πελάτες που θα την προτιμήσουν σε κάθε περίπτωση. Έτσι, η επιχείρηση αποκτά μεγαλύτερη αξία κι αυτό αντικατοπτρίζεται και στο entry fee. Εάν είστε franchisor, μπορείτε να διαπραγματευτείτε το καλό branding σας για να έχετε μεγαλύτερα κέρδη.

Τι Μπορείτε να Κάνετε

#1 Αναπτύξτε Ένα Αναγνωρίσιμο Brand

Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνετε για την ανάπτυξη τόσο της επιχείρησής σας, όσο και το δικτύου franchise σας είναι να ενισχύσετε το branding της. Μόνο έτσι θα καταφέρετε να επωφεληθείτε από τα σημαντικά πλεονεκτήματά του.

#2 Φροντίστε για τη Συνοχή του Δικτύου Franchise σας

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η συνοχή στο branding είναι το κλειδί της επιτυχίας στο franchising. Το αγοραστικό κοινό δεν ενδιαφέρεται για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του καταστήματος. Αντιθέτως, αναζητά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που γνωρίζει και προτιμά. Γι’ αυτό και κάθε κατάστημα στο δίκτυο franchise θα πρέπει ν’ ακολουθεί τους ίδιους κανόνες.

#3 Δημιουργήστε Ένα Branding Kit για τους Franchisees

Ο ευκολότερος τρόπος για να σιγουρευτείτε πως κάθε franchisee γνωρίζει ποιο είναι το brand image της επιχείρησής σας είναι να δημιουργήσετε ένα branding kit. Μέσα σ’ αυτό θα περιλαμβάνονται όλες οι πληροφορίες σχετικά με το branding που έχετε αναπτύξει.