Είτε έχεις ένα, είτε 10 franchise η τακτική επαφή με τους franchisees σου είναι απαραίτητη! Δέξου να ακούσεις την κριτική τους, ζήτα την ανατροφοδότησή τους και συζήτησε μαζί τους για το μέλλον. Όσο περισσότερο συζητάς μαζί τους τόσο καλύτερη εικόνα θα έχεις.

Το ιδανικό όμως, είναι να είσαι προετοιμασμένος γι’ αυτές τις συζητήσεις και να κάνεις μία σχετική έρευνα. Εμείς έχουμε καταγράψει κάποιες ερωτήσεις που μπορείς να τους απευθύνεις:

1. Ποια είναι η μεγαλύτερη επιβεβαίωση/επιβράβευση του να είσαι franchisee;

2. Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισες;

Οι δύο πρώτες ερωτήσεις θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις πόσες από τις προσδοκίες του έχουν εκπληρωθεί.

3. Ήταν επαρκής η εκπαίδευση και η υποστήριξη κατά το άνοιγμα της επιχείρησης; Τι θα μπορούσε να γίνει καλύτερα;

Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη του franchise είναι η ομάδα και η ένταξη σε ένα σύστημα. Ρώτα το franchisee κατά πόσο ήταν προετοιμασμένος όταν άνοιξε το κατάστημά του κι αν υπάρχει κάτι που πιστεύει ότι θα μπορούσε να προστεθεί στην εκπαίδευση.

4. Πώς σου φάνηκε η υποστήριξή από την ομάδα μας απ’ όταν άνοιξε η επιχείρηση μέχρι και σήμερα;

Οι περισσότεροι franchisors προσλαμβάνουν έναν υπάλληλο από την περιοχή που βρίσκεται το franchise κατάστημα ως αντιπρόσωπο, ώστε να παρακολουθεί την πορεία της επιχείρησης. Ο ρόλος της δουλειάς αυτού του ανθρώπου είναι διττός. Ο πρώτος είναι να βοηθά το franchisee με τις καθημερινές δραστηριότητες κι ο δεύτερος να ελέγχει ότι το franchise λειτουργεί βάσει του συστήματος. Οπότε, το ερώτημα είναι κάθε πότε αυτός ο αντιπρόσωπος επισκέπτεται το κατάστημα franchise κι αν ο franchisee νιώθει σίγουρος κι ασφαλής από την υποστήριξη που λαμβάνει.

5. Είναι η ομάδα μας διαθέσιμη όταν τη χρειάζεσαι;

6. Πόσες ώρες την εβδομάδα εργάζεσαι; Είναι αυτές οι ώρες λιγότερες, περισσότερες ή όσες περίμενες να είναι;

Πολλοί νέοι επιχειρηματίες επιλέγουν το επιχειρείν γιατί αναζητούν την ευελιξία που προσφέρει. Όμως, αυτό δεν είναι επιτεύξιμο από την πρώτη μέρα. Η πλειοψηφία χρειάζεται να εργαστεί για πολλές ώρες τα πρώτα χρόνια, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζεις αν ο franchisee είναι ικανοποιημένος από το νέο τρόπο ζωής του.

7. Πώς αξιολογείς τη διαχείριση του marketing; Αξίζουν τα χρήματα που δίνεις μηνιαία γι’ αυτό; Τι θα μπορούσες να κάνεις εσύ για την τοπική αγορά; Πόσο σημαντικά είναι τα social media και ποια εργαλεία προτείνεις να χρησιμοποιούμε;

8. Είσαι ικανοποιημένος με τις οικονομικές απολαβές; Πιστεύεις ότι θα πετύχεις τους στόχους σου;

Μπορεί το ένστικτό σου να σε προκαλεί να ρωτήσεις το franchisee «Πόσα βγάζεις;» από την πρώτη στιγμή, όμως μην το κάνεις! Αυτή είναι μία πολύ προσωπική ερώτηση και πιθανώς να φέρεις το franchisee σε δύσκολη θέση. Το σημαντικό όμως, είναι να καταλάβεις το κατά πόσο είναι ικανοποιημένος ο franchisee με την πορεία της επιχείρησης. Αν δεν είναι ικανοποιημένος τότε χρειάζεται να μάθεις σε τι οφείλεται αυτό. Όμως, μην ανοίξεις αυτό το θέμα από την αρχή. Φρόντισε πρώτα να χτίσεις κάποια οικειότητα και ανάφερέ το πιο μετά στη συζήτηση.

9. Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να με συμβουλεύσεις; Θα έκανες κάτι διαφορετικά; Υπάρχει κάποια παραπάνω πληροφορία που θα ήθελες να γνωρίζεις προτού υπογράψεις το συμβόλαιο;

10. Αν ξεκινούσες από την αρχή, θα έκανες πάλι αυτήν την επένδυση;


Όπως ακριβώς συμβαίνει με την πρώτη ερώτηση, έτσι κι αυτή η τελευταία σε βοηθά να καταλάβεις πολλά για τη συνολική του εμπειρία.