Πολλοί επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται για το concept του franchise πιστεύουν πως είναι μία πολύ καλή επιχειρηματική επιλογή, γιατί τους λύνει τα χέρια σχετικά με το marketing. Πιστεύουν πως σε τελική ανάλυση γι’ αυτό πληρώνουν…

Στην πραγματικότητα, αυτό είναι αλήθεια μόνο εν μέρει.

Παρ’ ότι οι franchisor όντως αναλαμβάνουν το δύσκολο και πιο μεγάλο κομμάτι του marketing (όπως είναι οι τηλεοπτικές καμπάνιες κι η δημιουργία διαφημιστικού υλικού), θα είναι δική σου ευθύνη να προσελκύσεις το τοπικό κοινό και να δημιουργήσεις μία μικρή κοινωνία.

Ακολουθούν τα τμήματα του marketing για τα οποία πρέπει να είσαι υπεύθυνος εσύ:

  1. Τοπικά Γεγονότα κι Εκδηλώσεις:
    Ένας πολύ καλός τρόπος να σε γνωρίσει το τοπικό κοινό σου είναι να συμμετέχεις σε εκδηλώσεις και δράσεις της περιοχής σου. Μπες σε εκθέσεις, φεστιβάλ και δράσεις, στις οποίες μπορείς να μοιράσεις φυλλάδια, δωράκια, προσφορές και την ευκαιρία να γνωρίσουν εσένα και το concept που εκπροσωπείς από κοντά.
  2. Social Media:
    Παρ’ ότι μπορεί ο franchisor να χει φροντίσει να υπάρχουν λογαριασμοί στα social media για το brand, είναι πολύ καλή ιδέα να δημιουργήσεις ξεχωριστούς λογαριασμούς, που ν’ αφορούν το franchise στη συγκεκριμένη τοποθεσία.  Αν κατέχεις τη δεξιότητα να δημιουργείς διαφημίσεις και προωθητικές δράσεις μόνος σου, τα social media είναι το ιδανικό μέρος για να το κάνεις!
  3. Ευαισθητοποίηση της κοινότητας:
    Συμμετέχοντας ως επιχείρηση σε διάφορες κοινοτικές δράσεις μπορεί να ενισχύσεις θετικά την εικόνα που έχει ο κόσμος για σένα. Μπορείς, για παράδειγμα, να μπεις χορηγός στην τοπική ομάδα ποδοσφαίρου και να έχεις το banner της επιχείρησής σου στις στολές τους ή να προσφέρεις το χώρο σου για συναντήσεις συλλόγων.
  4. Δημόσιες σχέσεις:
    Λίγη δωρεάν διαφήμιση δεν έβλαψε ποτέ κανέναν, έτσι δεν είναι; Με λίγη προσπάθεια μπορείς να προσελκύσεις την προσοχή των τοπικών δημοσιογράφων, οι οποίοι μπορούν να γράψουν για το franchise σου. Βρες μια αφορμή… μπορεί να είναι το ότι ανοίγεις σύντομα και θες να προσκαλέσεις κόσμο στο event ή ότι δωρίζεις ένα ποσοστό των εσόδων σε κάποιον τοπικό φιλανθρωπικό σκοπό. Βρες γενικότερα μία ιδέα που είναι ενδιαφέρουσα και μετά βρες το δημοσιογράφο που θα το προωθήσει στα τοπικά media.
  5. Email
    Ο πιο εύκολος τρόπος να χαραχτείς στο μυαλό των πελατών σου και να τους υπενθυμίζεις ότι πρέπει να επιστρέφουν στην επιχείρησή σου είναι να δημιουργήσεις μία email βάση δεδομένων και να στέλνεις ένα email 2 φορές το μήνα (τουλάχιστον). Φρόντισε όμως, τα email να έχουν κάποια ουσία και σκοπιμότητα: μπορεί να είναι κάποιο μηνιαίο newsletter που αφορά τα νέα που έχεις να μοιραστείς, μία προσφορά ή κάποια εκπτωτικά κουπόνια.

Όλα αυτά μπορεί να σου φαίνονται πολλά, αν όμως, ασχολείσαι με ένα από αυτά κάθε φορά, θα πετύχεις να χτίσεις μία σταθερή επικοινωνιακή βάση, πάνω στην οποία θα μπορείς να προσθέτεις συνεχώς καινούρια πράγματα.