Οι πλειοψηφία των ανθρώπων που επιθυμούν ν’ αγοράσουν μία franchise επιχείρηση, ενδιαφέρονται λόγω των διευκολύνσεων που τους εξασφαλίζει. Μία από αυτές είναι η ασφάλεια που παρέχει ένα ήδη επιτυχημένο brand…

Φυσικά, το brand είναι ένα καλό κίνητρο. Πριν όμως, μπούμε στη ουσία αυτού του άρθρου, καλό θα ήταν να ξεκαθαρίσουμε την έννοια του brand:

Όταν αναφερόμαστε στο brand, αναφερόμαστε σε ένα προϊόν, μία υπηρεσία ή μία ιδέα, η οποία, ως προς το κοινό, έχει ξεχωρίσει από άλλα προϊόντα, υπηρεσίες ή ιδέες, με αποτέλεσμα να είναι εύκολο να διαφημιστεί και διαδοθεί.

Κατά γενική ομολογία, ένα ισχυρό brand αποτελεί πολύ μεγάλο κίνητρο για τους ενδιαφερόμενους franchisees. Πολλοί επιχειρηματίες έχουν αναφέρει ότι νιώθουν πως θα τους είναι πιο εύκολο να ανοίξουν μία νέα αγορά αν το κάνουν με ένα γνωστό brand κι η αλήθεια είναι ότι δεν ακούγεται παράλογο κάτι τέτοιο…

Παρ’ ότι είναι γνωστό πως ένα μεγάλο ποσοστό των σημερινών καταναλωτών έχει την τάση να αισθάνεται πιο άνετο ξοδεύοντας τα χρήματά του σε αναγνωρίσιμες εταιρίες, αυτό δεν ισχύει πάντα. Στοιχεία όπως η τιμή, η τοποθεσία κι η εξυπηρέτηση πελατών παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στις επιλογές των καταναλωτών.

Ποια όμως, είναι τα οφέλη του να κατέχεις ένα δημοφιλές franchise brand;

  • Το όνομα είναι τόσο γνωστό που θα φέρει πελάτες στο χώρο άμεσα.
  • Η διαφήμιση είναι ευκολότερη γιατί δε χρειάζεται να χτίσεις το brand.
  • Είναι πιθανό να μπορέσεις να πάρεις κάποιο δάνειο/χρηματοδότηση ευκολότερα.
  • Εξασφαλίζει γρήγορη ανάπτυξη κι εδραίωση στην αγορά.

Δυστυχώς όμως, δε γίνεται να είναι όλα ρόδινα όταν είσαι ιδιοκτήτης ενός δημοφιλούς franchise brand.

Όπως είναι λογικό, εγκυμονεί κάποιους κινδύνους και μειονεκτήματα κι αυτό γιατί η πιο ουσιαστική σου επένδυση σε ένα franchise είναι ο ίδιος σου ο εαυτός. Το πιο σημαντικό δηλαδή, είναι τι μπορείς εσύ να κάνεις και να φέρεις στο τραπέζι.

Για παράδειγμα, θα μπορούσες ν’ αγοράσεις ένα ιδιαίτερα δημοφιλές franchise εστίασης και να καταλήξεις να έχεις μία μέτρια ή ακόμα και κάτω του μετρίου εισπρακτικά επιχείρηση γιατί δεν είχες καμία απολύτως προηγούμενη επαφή με την εστίαση. Με άλλα λόγια δεν είχες ιδέα τι πήγαινες να κάνεις. Δε γνώριζες ότι απαιτεί υπερβολικά πολλές ώρες εργασίας κι ότι έχει πολύ υψηλά έξοδα προσωπικού.

Ένα ακόμα μειονέκτημα είναι ότι αναπόφευκτα, είναι άμεσα συνδεδεμένο κι εξαρτώμενο από την πιθανή αρνητική κριτική.

Αναφερόμαστε σε κάποιο γεγονός που μπορεί να έχει συμβεί σε κάποιο άλλο franchise (του ίδιου brand) που βρίσκεται στην πόλη ή στη χώρα. Κάποιο γεγονός που σίγουρα δεν είχε να κάνει καθόλου με σένα και την επιχείρησή σου, αλλά τελικά, επηρεάζει αρνητικά κι εσένα κι αυτήν.

Δυστυχώς, συμβαίνει!

Τέλος, αν διαλέξεις ένα πολύ δημοφιλές franchise που υφίσταται για ένα σοβαρό χρονικό διάστημα, μπορεί να μην έχεις τη δυνατότητα να εξασφαλίσεις την πρώτη ή τη δεύτερη επιλογή τοποθεσίας που επιθυμούσες. Αυτό συμβαίνει γιατί προφανώς, οι καλύτερες τοποθεσίες είναι ήδη πιασμένες.

Αν αποφασίσεις λοιπόν, να αγοράσεις ένα franchise παρ’ ότι το brand είναι σημαντικό, δεν είναι το παν.

Η δική μας σύσταση είναι να μη στηρίζεις τα πάντα σε ένα brand.

Αντίθετα, αναζήτησε ένα συνδυασμό από προτερήματα και κριτήρια, μέχρι να βρεις αυτό που φαντάζει πιο σωστό για σένα.