Συχνά, οι δυσκολίες ενός franchise ξεκινάνε μετά την ολοκλήρωσή του και κατά τη διάρκεια
λειτουργίας του.
Πρόκειται όμως, για ένα πολύ παλιό επιχειρηματικό μοντέλο και το θετικό είναι ότι πλέον έχουν
καταγραφεί οι δυσκολίες κι οι πιθανές προκλήσεις, με αποτέλεσμα να μπορείς εσύ, ως νέος franchisor
να τις προλάβεις ή να τις αντιμετωπίσεις.
Μία από τις πιο συνηθισμένες προκλήσεις του franchise είναι η απουσία εμπιστοσύνης του franchisee
προς το franchisor. Παρ’ ότι θεωρητικά, η αρχική επιχείρηση πρέπει να ενδιαφέρεται πραγματικά για
τις επιχειρήσεις franchise καθώς διακυβεύονται το όνομα κι η φήμη της, πολλοί franchisee κρίνουν ότι
εφόσον αποτελούν άλλη επιχείρηση με διαφορετικό κεφάλαιο έναρξης και διοίκηση, κοινώς εφόσον τα
κίνητρα είναι διαφορετικά, ο franchisor δεν ενδιαφέρεται εξίσου.
Πώς μπορείς λοιπόν εσύ, ως franchisor να καλλιεργήσεις μία σχέση εμπιστοσύνης με τις franchise
επιχειρήσεις σου;
Η υπερβολική επικοινωνία είναι μακράν καλύτερη από την απουσία επικοινωνίας. Φρόντισε να
συντηρείς τακτική επαφή με τους συνεργάτες σου κι αν εξυπηρετεί καλύτερα προγραμματίστε
συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας στην οποία είτε θα βρίσκεστε είτε θα κάνετε μία αναλυτική
τηλεφωνική/ online επικοινωνία. Δείξε ενδιαφέρον για τις καθημερινές του προκλήσεις και μοιράσου
δικές σου. Ζήτα την άποψη του και δείξε προσοχή στις ιδέες του. Η καλλιέργεια αυτής της συνήθειας,
θα ενισχύσει τη μεταξύ σας εμπιστοσύνη, θα βελτιώσει την επικοινωνία σας κι εν τέλη θα διασφαλίσει
μία υγιή και μακροχρόνια συνεργασία.
Όταν πρόκειται να κάνεις μία αλλαγή ή όταν έχεις πάρει μία νέα απόφαση, φρόντισε να την
επικοινωνήσεις με όσες περισσότερες λεπτομέρειες γίνεται. Αντί να ανακοινώσεις κάτι, μοιράσου τον
τρόπο σκέψης σου, την έρευνά σου και τα στατιστικά που σε οδήγησαν στην απόφασή σου. Μπορεί για
σένα να φαντάζει περιττό να τα εξηγήσεις όλα, ο συνεργάτης σου όμως, δεν γνωρίζει τις συνθήκες και
τα γεγονότα που σε οδήγησαν να πάρεις μία συγκεκριμένη απόφαση, οπότε δε μπορεί να νιώσει
ασφάλεια με αυτήν. Παράλληλα όταν ενημερώνεις αναλυτικά το συνεργάτη σου, δείχνεις ότι τον
υπολογίζεις κι είναι σημαντικό για σένα να γνωρίζει όλα τα στοιχεία. Μία αλλαγή συνηθίζει να
προκαλεί ένστικτα ανασφάλειας τα οποία μόνο η γνώση μπορεί να καταρρίψει.
Πέραν της επικοινωνίας και της ενημέρωσης , ο franchisee έχει ανάγκη να γνωρίζει ότι η επιχείρησή του
σε ενδιαφέρει εξίσου με τη δική σου. Όταν λοιπόν σκοπεύεις να κάνεις αλλαγές, φρόντισε να τις έχεις
μελετήσει από όλες τις μεριές, να τις έχεις δοκιμάσει και να έχεις ελέγξει κι επιβεβαιώσει ότι θα είναι
αποτελεσματικές τόσο για τη δική σου επιχείρηση όσο και για τη δική του. Δεν υπάρχει τίποτα που να
αναστατώνει τους franchisees περισσότερο από την εγωκεντρική συμπεριφορά του franchisor.
Η διαφήμιση κι η επικοινωνία χρειάζεται να είναι ισάξιες για όλα τα καταστήματα. Ο franchisee σου
είναι σημαντικό να γνωρίζει πως η δική του επιχείρηση προωθείτε εξίσου δυναμικά κι ενεργά με τη
δική σου. Ενημέρωσέ τον αναλυτικά για τις προωθητικές κινήσεις που τον αφορούν και ζήτα τις
προτάσεις του, εφόσον βρίσκεται σε πολύ διαφορετική αγορά από σένα. Φρόντισε να χρησιμοποιεί τα
εργαλεία που του παρέχεις για να αναγνωρίζει την αξία τους και να εκτιμά την ενίσχυση που του
παρέχεις.

Να θυμάσαι… ένα επιτυχημένο Franchise βασίζεται σε μία επιτυχημένη συνεργασία.