Συχνά, οι επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να δώσουν το franchise της επιχείρησής τους,
συγκεντρώνουν επαφές από υποψήφιους συνεργάτες, τις οποίες δε γνωρίζουν πώς να διαχειριστούν
και να εκμεταλλευτούν.
Αυτές οι επαφές μπορεί να προκύψουν είτε από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, οπού κάποιος δήλωσε
ενδιαφέρον στην πλατφόρμα του franchise, είτε από εκθέσεις, είτε ακόμα και μέσα από την ίδια την
επιχείρηση.
Η πρώτη κίνηση είναι το ξεκαθάρισμα αυτών των επαφών, μιας κι είναι δεδομένο ότι δεν είναι όλες
ποιοτικές και σίγουρα κάποιες δεν πλησιάζουν καν τα κριτήρια ενός άξιου υποψηφίου. Δεν υπάρχει
λόγος να σπαταλήσουμε χρόνο κι ενέργεια σε ενδιαφερόμενους που δεν ανταποκρίνονται σ’ αυτό που
ψάχνουμε.
Το ξεκαθάρισμα λοιπόν, ξεκινάει πριν τη δήλωση ενδιαφέροντος…
Ο franchisor, εφόσον δίνει τη δυνατότητα δήλωση ενδιαφέροντος, θα πρέπει επιτόπου να μπορεί να
ελέγξει ποιος είναι αξιόλογος υποψήφιος και ποιος όχι.
Φρόντισε λοιπόν, να είναι ξεκάθαρα τα κόστη της επιχείρησής σου. Όταν το κόστος επένδυσης είναι
σαφές αυτομάτως μειώνονται οι ενδιαφερόμενοι.
Ζήτα πιο αναλυτικά στοιχεία κατά τη δήλωση ενδιαφέροντος. Εστίασε στο να γνωρίζεις εξ αρχής αν ο
ενδιαφερόμενος franchisee, έχει τα χρήματα, έχει προηγούμενη επενδυτική ή επιχειρηματική εμπειρία,
αν πρόκειται ν’ ασχοληθεί ο ίδιος, αν έχει ήδη κάποιο υποψήφιο ακίνητο, κι ότι άλλο κρίνεις ότι μπορεί
να σε βοηθήσει να ξεκαθαρίσεις το τοπίο.
Κάνε πιο στοχευμένη διαφήμιση. Όποιο μέσο κι αν έχεις επιλέξει για τη διαφήμισή σου, είτε δηλαδή
επιλέξεις τα social media, το ραδιόφωνο ή την τηλεόραση, βεβαιώσου ότι το μήνυμα, η ώρα, το
βίντεο/εικόνα και το κείμενο απευθύνονται σε άτομα με τα οποία ενδιαφέρεσαι να συνεργαστείς. Για
παράδειγμα, αν έχεις το franchise ενός εστιατορίου δεν έχει νόημα να διαφημιστείς στην αθλητική
ζώνη ενός ραδιοφωνικού σταθμού.
Εκμεταλλεύσου τις υπηρεσίες του email marketing και φρόντισε οι ενδιαφερόμενοι που έρχονται μέσα
από την ιστοσελίδα σου να λαμβάνουν αυτόματα απάντηση με περαιτέρω πληροφορίες και πιο εκτενή
παρουσίαση της επιχείρησης. Παράλληλα, εφόσον έχεις εξασφαλίσει τα email των ενδιαφερόμενων με
κάποια προσωπική επαφή, φρόντισε να τους υπενθυμίσεις την παρουσία σου με ένα πιο εκτενές email.
Ακόμα κι αν δεν υπάρξει κάποια άμεση εξέλιξη με τον ενδιαφερόμενο, συνέχισε να τον κρατάς
ενήμερο μέσω του email του, για νέα σχετικά με την επιχείρησή σου, προσφορές και λοιπές δράσεις.
Με αυτόν τον τρόπο διατηρείς το ενδιαφέρον του ζωντανό κι αποδεικνύεις τον επαγγελματισμό της
επιχείρησής σου – πράγμα το οποίο αποτελεί σημαντικό στοιχείο για έναν ενδιαφερόμενο franchisee.
Όταν έχεις στα χέρια σου μία σοβαρή επαφή που πληροί την πλειοψηφία των προϋποθέσεων που
αναζητάς φέρε τον σε επαφή με τον υπεύθυνο franchise που συνεργάζεσαι ή με τον υπεύθυνο της
επιχείρησης σου ή κανόνισε ο ίδιος ένα προσωπικό ραντεβού μαζί του (online ή offline) και φρόντισε
να κλείσεις τη συμφωνία. Η κατ’ ιδίαν επαφή κι ενημέρωση δε μπορεί να συγκριθεί με καμία άλλη.

Τέλος, στην περίπτωση που πρόκειται για κάποιον σοβαρό ενδιαφερόμενο, προσπάθησε να
εξασφαλίσεις κάποια προκαταβολή ή δέσμευση, προτού προχωρήσετε στο επόμενο βήμα. Με αυτόν
τον τρόπο ελέγχεις την πραγματική θέληση του franchisee να συνεργαστείτε και την αξιοπιστία του.