Η επιλογή του σωστού franchise είναι μια απ’ τις σημαντικότερες αποφάσεις που πρέπει να πάρετε στο νέο επιχειρηματικό βήμα σας. Μάλιστα, αυτή η απόφαση έχει πολλά σκέλη. Αρχικά, θα πρέπει να βρείτε μια βιομηχανία με καλές προοπτικές. Έπειτα, θα πρέπει να μελετήσετε προσεκτικά τον κάθε franchisor ώστε να βρείτε μια επιχείρηση, στην οποία θέλετε να επενδύσετε.
Για να διευκολύνουμε την επιλογή σας, έχουμε βρει ορισμένα κριτήρια που θα σας βοηθήσουν. Παρακάτω, θα διαβάσετε περισσότερα γι’ αυτά τα κριτήρια ώστε να τα έχετε υπόψη κατά την έρευνά σας.
Κριτήριο 1 – Η Κατάσταση της Βιομηχανίας
Η πρώτη σημαντική απόφαση που πρέπει να λάβετε ως υποψήφιος franchisee είναι η βιομηχανία που σας ενδιαφέρει. Αυτή η απόφαση γίνεται ακόμα σημαντικότερη αυτή την περίοδο, όπου η πανδημία συνεχίζει να επηρεάζει διάφορους τομείς της οικονομίας. Έτσι, θα πρέπει να εξετάσετε διάφορα οικονομικά στοιχεία που δείχνουν τις τάσεις της αγοράς, αλλά και τη ζήτηση του καταναλωτικού κοινού. Μόλις αποφασίσετε σε συγκεκριμένες βιομηχανίες, μπορείτε να ξεκινήσετε ν’ αναζητάτε franchisors.
Κριτήριο 2 – Η Κατάσταση της Εταιρείας Franchise
Ο franchisor αποτελεί την επόμενη κρίσιμη απόφαση που θα επηρεάσει άμεσα την επιτυχία του εγχειρήματός σας. Στοιχεία που πρέπει να εξετάσετε στην εταιρεία που σας έχει κινήσει το ενδιαφέρον είναι η φήμη, το branding και η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης. Τα πρώτα δύο σας εγγυώνται πως θα βρείτε ένα κοινό που εμπιστεύεται και προτιμά αυτή την επιχείρηση. Το τρίτο στοιχείο σας επιτρέπει να κάνετε μια μακροπρόθεσμη επιλογή μιας και τα οικονομικά της εταιρείας επιδρούν άμεσα στα καταστήματα franchise.
Κριτήριο 3 – Ο Προϋπολογισμός σας
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο δικός σας προϋπολογισμός είναι ένα απ’ τα κριτήρια που πρέπει να έχετε κατά νου. Για την υπογραφή της σύμβασης του franchise, θα χρειαστεί να πληρώσετε το δικαίωμα εισόδου ή franchise fee. Το ποσό αυτό αλλάζει ανάλογα με τον franchisor και τη δύναμη του brand name. Γι’ αυτό και θα πρέπει να έχετε αποφασίσει μέχρι πόσα είστε διατεθειμένοι να επενδύσετε για το franchise. Επιπλέον, θυμηθείτε πως θα πρέπει ακόμα να καταβάλλετε περιοδικά royalties στον franchisor, αν και αυτό το ποσό δεν πρέπει να σας απασχολεί απ’ την αρχή.
Κριτήριο 4 – Η Καινοτομία του Προϊόντος ή της Υπηρεσίας
Ένας λόγος για τον οποίο θα πετύχει το franchise σας είναι γιατί καλύπτει μια απ’ τις ανάγκες των καταναλωτών. Κάτι τέτοιο μπορείτε να το διαπιστώσετε απ’ την καινοτομία που έχει το προσφερόμενο προϊόν ή υπηρεσία. Σ’ αυτή την περίπτωση, επιτρέπετε στο κοινό της περιοχής σας ν’ ανακαλύψει κάτι που θα κάνει ευκολότερη τη ζωή του.
Κριτήριο 5 – Ο Ανταγωνισμός στην Περιοχή σας
Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη είναι ο ανταγωνισμός που θ’ αντιμετωπίσετε. Εάν η περιοχή σας είναι γεμάτη με καταστήματα που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη βιομηχανία, τότε θα έχετε ένα δύσκολο έργο. Συνήθως, στις ανταγωνιστικές περιοχές, θα πρέπει να επενδύσετε στην προώθηση του καταστήματός σας ώστε ν’ αναδειχθεί.
Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη είναι ο ανταγωνισμός που θ’ αντιμετωπίσετε. Εάν η περιοχή σας είναι γεμάτη με καταστήματα που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη βιομηχανία, τότε θα έχετε ένα δύσκολο έργο. Συνήθως, στις ανταγωνιστικές περιοχές, θα πρέπει να επενδύσετε στην προώθηση του καταστήματός σας ώστε ν’ αναδειχθεί.