Ξέρεις ποιο είναι το μυστικό για όσους βαριούνται ν’ ασχολούνται με το marketing; Βάζουν τους πελάτες τους να το κάνουν για τους ίδιους!
Για την ακρίβεια, το να βάλεις τους πελάτες σου να σε διαφημίσουν μπορεί να είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από οποιαδήποτε άλλη δική σου προσπάθεια: το 90% των πελατών εμπιστεύεται τις συστάσεις που λαμβάνει από τον κύκλο του και μόλις ένα 33% εμπιστεύεται τις διαφημίσεις.
Γι’ αυτό κι εμείς έχουμε συγκεντρώσει 5 μεθόδους, με τις οποίες μπορείς να καθοδηγήσεις τους ικανοποιημένους πελάτες σου να κάνουν τη δουλειά για σένα και να σου φέρουν νέους πελάτες:
- Ζήτα Αξιολόγηση
Σελίδες
αξιολόγησης, όπως το
TripAdvisor, παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στη διαδικασία επιλογής προϊόντος ή υπηρεσίας! Κι αυτό γιατί οι αξιολογήσεις είναι
συνήθως ειλικρινείς κι αυτός που βρίσκεται σ’ αναζήτηση μπορεί να δει πολύ
εύκολα αν μία επιχείρηση προτείνεται ή όχι από άλλους.
Πώς θα το κάνεις να δουλέψει;
Στείλε email στους πελάτες σου και ζήτα την αξιολόγησή σου, αμέσως μετά την πώληση ή την εξυπηρέτηση, φροντίζοντας να παρέχεις κάποιο λινκ, που θα τους παραπέμπει άμεσα στην πλατφόρμα αξιολόγησης. Παράλληλα, φρόντισε να παροτρύνεις, με τις σωστές δημοσιεύσεις στα Social Media, την αξιολόγηση στις ίδιες σου τις σελίδες.
- Δημιούργησε ένα σύστημα Σύστασης πελατών
Επιβράβευσε τους πελάτες, που σου στέλνουν νέους πελάτες, με τον τρόπο σου. Για παράδειγμα, αυτό μπορείς να το κάνεις σε online αγορές, παρέχοντας ένα μοναδικό κωδικό ή μοναδικό λινκ σε κάθε πελάτη, που θα μπορεί να το μοιράζεται με τους φίλους του. Κάθε φορά που κάποιος θα χρησιμοποιεί αυτόν τον κωδικό μπορείς να προσφέρεις μία έκπτωση, κάποια credits ή οτιδήποτε εσύ πιστεύεις καλύτερο σε αυτόν που μοιράστηκε τον κωδικό ή το λινκ του.
Αν πάλι η επιχείρησή σου είναι φυσικό κατάστημα μπορείς να χρησιμοποιείς ένα ανάλογο σύστημα, το οποίο είτε θα επικοινωνείς αυτοπροσώπως, είτε με ειδικές κάρτες, που θα μοιράζεις. Οι κάρτες αυτές μπορεί να είναι τύπου «Φέρε μας ένα φίλο σου και σου κερνάμε τον καφέ σου».
Προσοχή! Για να δουλέψει πραγματικά ένα τέτοιο σύστημα χρειάζεται οι προσφορές και τα δώρα σου να είναι όντως ελκυστικά!
- Ζήτα νέες επαφές
Αν με κάποιους πελάτες σου έχεις αναπτύξει μια πιο φιλική και προσωπική επαφή μπορείς να τους ρωτήσεις αν γνωρίζουν κάποιον που θα εκτιμούσε το προϊόν ή τις υπηρεσίες σου. Είναι πολύ πιο αποτελεσματικό το να πάρεις ένα τηλέφωνο και να πεις «Καλησπέρα, η Κατερίνα Νικολάου σκέφτηκε ότι θα ενδιαφέρεστε για τις υπηρεσίες μας» από το να μοιράσεις 100 κρύα διαφημιστικά. Επιπλέον, οι πελάτες σου που είναι ικανοποιημένοι κι επιστρέφουν συχνά νιώθουν ότι με αυτόν τον τρόπο σε βοηθούν και χαίρονται!
Για να κάνεις κάτι τέτοιο να πετύχει απευθύνσου στους πελάτες που είναι πραγματικοί φανς σου και συζήτησε μαζί τους την πιθανότητα να σου συστήσουν κάποιους φίλους τους.
- Δώσε βάση στην Εξυπηρέτηση Πελατών
Ο καλύτερος τρόπος να κάνεις τους πελάτες σου να σε λατρέψουν και να μιλάνε όλοι για σένα είναι να προσφέρεις εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών. Αντιμετώπισε κάθε πελάτη σου σαν το μοναδικό σου πελάτη! Θα χαίρονται τόσο πολύ που θα μιλούν στους φίλους τους για σένα εγγυημένα!
Για να το πετύχεις πρέπει να παρακολουθείς συνεχώς το πώς λειτουργεί η εξυπηρέτηση πελατών στην επιχείρησή σου και κάνε ότι περνάει από το χέρι σου για να τελειοποιήσεις αυτήν την υπηρεσία.
- Να είσαι προσιτός κι επικοινωνιακός!
Είτε αυτό σημαίνει να απαντάς σε σχόλια κι αξιολογήσεις, είτε στο τηλέφωνο, το να είσαι προσιτός είναι το κλειδί για να κάνεις χαρούμενους τους πελάτες σου και να τους κάνεις να μιλούν πιο συχνά για σένα.
Για να το πετύχεις φρόντισε να έχεις αρκετό και ποιοτικό (να ακολουθεί δηλαδή τις ίδιες επικοινωνιακές νόρμες με σένα) προσωπικό για να χειρίζεται τα social media και την εξυπηρέτηση πελατών μέσω τηλεφώνου και email.