Η δυναμική των Social Media στην προώθηση οποιουδήποτε είδους επιχείρησης, είναι πλέον αδιαμφισβήτητη και ταυτόχρονα απαραίτητη! Αυτό προφανώς, ισχύει και για τις franchise επιχειρήσεις.
Παρ’ ότι λοιπόν, μπορεί ο franchisor σου να έχει ήδη φροντίσει για την παρουσία της επιχείρησης στα Social Media και να έχει κάνει τις απαραίτητες κινήσεις για να επικοινωνήσει και να ενισχύσει το brand, η παρουσία ξεχωριστών λογαριασμών, για το δικό σου τοπικό franchise, μπορεί να σου αποφέρει περισσότερη δουλειά κι έμμεσα περισσότερη δουλειά σε όλο το brand.
Πριν όμως, σε παρακινήσουμε να κάνεις οτιδήποτε, χρειάζεται να σου ξεκαθαρίσουμε ότι πρόκειται για κάτι που πρέπει να συζητήσεις και να διευκρινήσεις πρώτα με το franchisor σου!
Αυτό που σου λέμε είναι ότι χρειάζεται να μάθεις τους όρους του franchisor σου σχετικά με όλη την πολιτική marketing του franchise. Είναι πολύ πιθανό ο franchisor να έχει συγκεκριμένη πολιτική σχετικά με το τι μπορείς και τι δε μπορείς να κάνεις στα Social Media. Οπότε, έλεγξέ το πριν επενδύσεις χρόνο και χρήμα σε κάτι τέτοιο.
Πιθανώς, να σου ζητήσουν να χρησιμοποιήσεις συγκεκριμένο όνομα για ν’ αποφευχθεί πιθανή σύγχυση μεταξύ των λογαριασμών κι ίσως να σε περιορίσουν σχετικά με το περιεχόμενο που μπορείς να δημοσιεύεις.
Αφού τα έχεις διευκρινίσει όλα αυτά, το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσεις τους λογαριασμούς στα Social Media.
Δεν υπάρχει λόγος να δημιουργήσεις λογαριασμό σε 20 διαφορετικά Social Media. Επίλεξε τα πιο δημοφιλή κι αυτά που είναι πιο κοντά στο είδος της επιχείρησής σου. Εμείς σου προτείνουμε Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter και Pinterest, ώστε να μπορείς να τα ελέγχεις και να μη χάνεσαι! Αν θες να έχεις ακόμα λιγότερα σου προτείνουμε να εστιάσεις στα δύο βασικά, δηλαδή Facebook και Instagram.
Εφόσον ο franchisor δεν έχει περιορισμούς σχετικά με το όνομα των λογαριασμών, φρόντισε αυτό να είναι ξεκάθαρο όσο αναφορά την τοποθεσία και να το διαχωρίζει από τα υπόλοιπα franchise. Έτσι, το κοινό θ’ αντιλαμβάνεται ποιο franchise αφορά ο λογαριασμός που επισκέπτεται.
Αν πάλι, δεν είσαι ο μόνος franchisee σε μία πόλη, καλό είναι τ’ όνομα του λογαριασμού να διευκρινίζει σε ποια περιοχή ακριβώς βρίσκεται η επιχείρηση κι αν πάλι στην ακτίνα αυτής της περιοχής υπάρχουν κι άλλα ίδια franchise, χρησιμοποίησε κάποιο χαρακτηριστικό της περιοχής. Αν για παράδειγμα το franchise σου είναι κάποιο καφέ στην Νέα Σμύρνη κι υπάρχει κι άλλο ίδιο franchise στην ίδια περιοχή μπορείς να ορίσεις το όνομα ως “@name(το όνομα της επιχείρησης)_plateia_neasmirni”
Φυσικά, σε συμφέρει να χρησιμοποιήσεις τ’ όνομα, το logo και τα γραφικά του franchise, προσαρμοσμένα όμως με κάποιον τρόπο, ώστε να φαίνεται ξεκάθαρα ότι είναι ξεχωριστό κατάστημα.
Όταν είναι έτοιμοι οι λογαριασμοί, ακολουθεί το πιο σημαντικό κομμάτι αυτής της δραστηριότητας:
Τι περιεχόμενο πρέπει να δημοσιεύεις;
Υπάρχουν πραγματικά πολλές επιλογές σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, το σημαντικό όμως, είναι να προκαλείς ουσιαστική διάδραση με το κοινό σου.
Οπότε, για να μπορέσεις ν’ αντιληφθείς τι δουλεύει και τι όχι χρειάζεται να πειραματιστείς και ν’ αξιολογείς τα στατιστικά σου. Μετά από ένα διάστημα θα μπορέσεις να καταλήξεις στις μεθόδους που δουλεύουν καλύτερα για το κοινό σου. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να επαναπαυτείς, γιατί ο κόσμος των Social Media εξελίσσεται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες κι ο όποιος δεν εξελίσσεται μαζί του χάνει το παιχνίδι!
Εδώ λοιπόν, σου αφήνουμε κάποιες προτάσεις σχετικά μ’ αυτά που μπορείς να δημοσιεύεις:
- Ημερήσιες, περιοδικές ή και μόνιμες προσφορές.
- Links για τα άρθρα που δημοσιεύονται στη σελίδα σου ή στη σελίδα του Franchisor.
- Φωτογραφίες από τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, το προσωπικό, τα event και τα νέα σας.
- Ενημερώσεις και νέα σχετικά με το brand αλλά και πιο συγκεκριμένο το δικό σου franchise.
- Θετικές αξιολογήσεις και σχόλια των πελατών.
Πώς όμως, μπορείς να προσελκύσεις περισσότερους ακόλουθους;
Προφανώς, όσο περισσότεροι άνθρωποι ακολουθούν τα social profiles σου, τόσο περισσότεροι άνθρωποι είναι πιθανό ν’ αγοράσουν από σένα ή να επισκεφτούν το χώρο σου. Σε κάποιες πλατφόρμες μπορείς ν’ ακολουθείς ανθρώπους που βρίσκονται στην περιοχή σου. Σε κάποιες άλλες πλατφόρμες χρειάζεται να σε βρίσκουν οι άλλοι και να κάνουν Like στις δημοσιεύσεις σου. Οπότε, σιγουρέψου ότι έχεις τα social profiles σου συνδεδεμένα και φανερά στη σελίδα και την κάρτα σου και να θυμάσαι να τους παρακινείς να σε ακολουθούν στα social media και να ενημερώνονται από κει για τα νέα και τις προσφορές της επιχείρησής σου.
Κάτι πολύ αποτελεσματικό είναι οι προσφορές κι οι διαγωνισμοί που αποδίδουν οφέλη σε όσους ακολουθούν και αλληλεπιδρούν με τα social media της επιχείρησης.
Τα Social Media χρειάζονται χρόνο. Αν δεν έχεις τον απαραίτητο χρόνο για ν’ ασχοληθείς μπορείς να το αναθέσεις σε κάποιον υπάλληλό σου ή σε κάποιον ειδικό. Η ουσία είναι να διατηρείς τους λογαριασμούς σου συνέχεια ενεργούς κι ενημερωμένους.