To Franchise στην πραγματικότητα είναι ένα προϊόν κι ο franchisor ο πωλητής του. Όταν λοιπόν,
ετοιμάζεσαι να βρεθείς με το franchisor, ώστε να ενημερωθείς για την επιχείρησή του, οφείλεις να
γνωρίζεις πως πρόκειται να σου πουλήσουν κάτι ΑΝ είσαι ο κατάλληλος ενδιαφερόμενος. Το λιγότερο
που μπορείς να κάνεις από μεριάς σου είναι να έχεις προετοιμαστεί, να έχεις ενημερωθεί και να ‘χεις
φροντίσει να είναι ξεκάθαρο πως είσαι η σωστή επιλογή, από άποψη γνώσεων, στάσης και ποιότητας.
Παράλληλα όμως, χρειάζεται να είσαι προετοιμασμένος να ελέγξεις το προϊόν που ετοιμάζεσαι να
αγοράσεις και να μην πέσεις σε παγίδα, περίτεχνα κρυμμένη πίσω από της τεχνικές πώλησης του
franchisor. Γι’ αυτό λοιπόν, εμείς σου προτείνουμε να έχεις προετοιμάσει μία λίστα από ερωτήσεις που
σκοπεύεις να απευθύνεις στο franchisor. Όσο πιο προετοιμασμένος, τόσο πιο καλή εντύπωση
πρόκειται να κάνεις και τόσο πιο ασφαλής είσαι.
Για σένα που δε γνωρίζεις από πού να ξεκινήσεις και που χρειάζεσαι κάποια βοήθεια, έχουμε
προετοιμάσει μία λίστα από ερωτήσεις που χρειάζεται ν’ απευθύνεις στο franchisor. Πρόκειται για ένα
δείγμα από ερωτήσεις που εμείς θεωρήσαμε πιθανές κι εξυπηρετικές, οπότε χρησιμοποίησέ τες ως
βάση για να δημιουργήσεις τη δική σου λίστα μετέπειτα:

1. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής σας στην αγορά και ποια η μεγαλύτερη σας ευκαιρία;
(Δώσε μεγάλη βάση στην απάντηση αυτής της ερώτησης – αν ο franchisor δεν απαντήσει σημαίνει είτε
ότι απλά προσπαθεί να πουλήσει είτε ότι δε γνωρίζει την απάντηση. Αν δεν πάρεις απάντηση πρέπει να
γίνεις διπλά προσεκτικός στην πορεία).

2. Μιλήστε μου για τους ανταγωνιστές, ιδιαίτερα αυτούς στην τοπική αγορά. Πώς μπορούμε να τους
αντιμετωπίσουμε, βάση την ανάλυση αγοράς που έχετε κάνει;

3. Τι αλλαγές υπάρχουν στον ορίζοντα για την ιδέα σας; Πρόκειται να αλλάξετε τη μέθοδο διαφήμισης
ή τη μέθοδο λειτουργίας;

4. Πώς σκοπεύετε ν’ αντιδράσετε σε πιθανή απειλή από ανταγωνιστή σας; Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές
που είναι πιο πιθανό να κάνουν κάτι τέτοιο;

5. Ποιος είναι ο πελάτης σας και σε ποιο κοινό απευθύνεστε;

6. Τι είναι αυτό που πραγματικά πουλάτε; Ποια είναι η ιδέα πίσω από το προϊόν σας;

7. Τι συμβαίνει στην αγορά σας τα τελευταία 5 χρόνια; Πώς κινήθηκε το μερίδιο αγορά σας κι η
στρατηγικής σας; Ποιοι νέοι ανταγωνιστές εμφανίστηκαν και γιατί;

8. Ποιο είναι το μπάτζετ σας για έρευνα κι ανάπτυξη; Σε τι ποσοστό αντιστοιχεί στα κέρδη σας;

9. Πού αποσκοπεί η διαφήμισή σας; Ποια διαφημιστική εταιρία σας εκπροσωπεί και με τι κριτήριο την
επιλέξατε;

10. Υπάρχει κάποια πιθανότητα να πουλήσετε την επιχείρησής σας στα επόμενα 5 χρόνια;

11. Πώς πιστεύετε θα είναι η επιχείρηση σε πέντε χρόνια από σήμερα. Έχετε σκοπό να κάνετε κάποια
μεγάλη αλλαγή στο στρατηγικό σας πλάνο;

12. Πώς πρόκειται να κάνει τη διαφορά στην franchise αγορά η επιχείρησή σας;

13. Σκοπεύετε να κάνετε κάποια σημαντική αλλαγή στο σύστημα λειτουργία σας;

14. Με ποιόν τρόπο καταγράφετε τις επιτυχημένες λειτουργίες της επιχείρησής σας, ώστε να τις
μοιράζεστε με το σύστημα franchise σας;

15. Ποιο είναι το σύστημα υποστήριξης που παρέχετε στους franchise συνεργάτες σας, μέσα στους 12
πρώτους μήνες λειτουργίας τους;

16. Τι είναι το καλύτερο που μπορείτε να πείτε για κάθε έναν από τους ανταγωνιστές σας; Ποιες είναι
οι αδυναμίες και ποια τα δυνατά τους σημεία;