Συχνά οι δυσκολίες ενός franchise ξεκινάνε μετά την ολοκλήρωσή του και κατά τη διάρκεια λειτουργίας
του.
Πρόκειται όμως, για ένα πολύ παλιό επιχειρηματικό μοντέλο και το θετικό είναι ότι πλέον έχουν
καταγραφεί οι δυσκολίες κι οι πιθανές προκλήσεις, με αποτέλεσμα να μπορείς εσύ, ως νέος franchisor
να τις προλάβεις ή να τις αντιμετωπίσεις.
Μία από τις πιο συνηθισμένες προκλήσεις του franchise είναι η διατήρηση της κουλτούρας από το
franchisee στην πάροδο του χρόνου.
Όσο κι αν αγαπά ένας franchisee την επιχείρησή του δε μπορεί να κατανοήσει στο 100% την κουλτούρα
της αφού δε συνέβαλε στη δημιουργία της. Παράλληλα, όταν εμπλέκονται διαφορετικές
προσωπικότητες και χαρακτήρες είναι απόλυτα λογικό, η επιχείρηση να μην παραμένει πιστή στην
αρχική της δομή.
Πώς μπορείς λοιπόν, να περιφρουρήσεις την κουλτούρα και την προσωπικότητα της επιχείρησής σου;
Αρχικά, εντόπισε ακριβώς τις διαφορετικές κινήσεις και προσεγγίσεις που γίνονται εντός της franchisee
επιχείρησης. Όταν αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι είναι διαφορετικό, χρειάζεται να εντοπίσεις ποιες είναι οι
ακριβείς κινήσεις που οδηγούν σε αυτό το διαφορετικό αποτέλεσμα κι αφού τις εντοπίσεις, να τις
επικοινωνήσεις με τον franchisee, με στόχο να επανέλθετε στον αρχικό τρόπο λειτουργίας.
Παράλληλα, αναγνώρισε όσα δουλεύουν σωστά αλλά και τα άτομα που ταιριάζουν στις αρχές της
επιχείρησής σου και επιβράβευσέ τα! Όσο δυνατή κι αποτελεσματική είναι η διόρθωση λαθών, εξίσου
σημαντική κι αποτελεσματική είναι η αναγνώριση των σωστών κινήσεων.
Προσπάθησε να είσαι σε συνεχή επικοινωνία με τους franchisee σου και να κάνεις εκτενείς συζητήσεις
σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Όσο περισσότερο έχουν επαφή με την franchisor
επιχείρηση τόσο περισσότερο αντιλαμβάνονται την κουλτούρα και την κάνουν δική τους. Η συνεχής
υποστήριξη που υπόσχεσαι ως franchisor δεν υπόκειται μόνο σε ότι έχει να κάνει με τα διαδικαστικά,
τις πρώτες ύλες και τη διαφήμιση. Έχει να κάνει άμεσα με τις καθημερινές προκλήσεις που
αντιμετωπίζουν οι συνεργάτες σου!
Φρόντισε να οργανώνεις επαναληπτικές εκπαιδεύσεις, σεμινάρια και συναντήσεις. Το προσωπικό
ενδέχεται να αλλάζει ή να παραμένει το ίδιο. Στην μία περίπτωση οι νέοι πρέπει να έρθουν σε επαφή
με την κουλτούρα της μητρικής επιχείρησης και στην άλλη περίπτωση οι παλαιότεροι χρειάζεται να
θυμούνται τις βασικές αρχές της επιχείρησης. Η μετεκπαίδευση αφορά κι είναι σημαντική για τις
επιχειρήσεις franchise που έχεις, όσο και για τη δική σου.
Τα μέλη της ομάδας σου, τα μέλη δηλαδή της franchisor επιχείρησης είναι τα πρότυπα των franchisee
μελών. Χρειάζεται λοιπόν να είσαι συνεχώς σίγουρος ότι η ομάδα σου δίνει το καλό παράδειγμα,
ακολουθεί πιστά τις αρχές της επιχείρησης, τους χαρακτηρίζει η θετικότητα κι η εργατικότητα, ώστε
αυτό ακριβώς το πρότυπο να παρακολουθούν τα μέλη των franchise επιχειρήσεών σου.
Μην αναλώνεσαι σε προβλήματα που δε μπορείς να ελέγξεις. Όταν ο franchisee σου αντιμετωπίζει
προκλήσεις που δε γνωρίζεις πώς να τον βοηθήσεις, δώσε του χώρο να τα καταφέρει μόνος του. Με
αυτόν τον τρόπο του δίνεις την ευκαιρία ν’ αγαπήσει αυτό το καράβι σαν δικό του και να βγει από τη

φουρτούνα του πιο δυνατός. Παράλληλα τον εκπαιδεύεις πάνω στην κουλτούρα του μαχητή που δεν
τα παρατάει, η οποία σίγουρα χαρακτηρίζει εσένα, εφόσον έχεις ήδη μία επιτυχημένη επιχείρηση κι
έχεις ήδη προχωρήσει στην επέκτασή της.