Σε περίπτωση που θέλετε να συνεργαστείτε με κάποια αλυσίδα franchise ως ιδιοκτήτες υποκαταστήματος, το μάρκετινγκ είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε πρώτη φάση, αφού με αυτό το κοινό θα ενημερωθεί για την την λειτουργία της επιχείρησης σας. Η ανώτερη ιδιοκτησία της αλυσίδας το πιο πιθανόν να σας δώσει μερικές γενικές κατευθυντήριες γραμμές, ωστόσο, την περισσότερη προωθητική δουλειά θα χρειαστεί να την κάνετε εσείς, λαμβάνοντας κάποιες σημαντικές παραμέτρους υπόψη. Ορίστε μερικοί κανόνες επιτυχημένου franchise marketing:
No .1: Εξετάστε την αγορά σας στόχο ενδελεχώς. Η πρώτη ερώτηση που θα πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας ως νέος ιδιοκτήτης καταστήματος franchise είναι: ποιά άτομα απαρτίζουν την αγορά που στοχεύετε και πως συμπεριφέρονται ως καταναλωτές; για παράδειγμα, απευθύνεσε σε καταναλωτές ή σε επιχειρήσεις; σε ποια ηλικιακά γκρουπ στοχεύετε; νέους, οικογενειάρχες ή ώριμα άτομα; δημιουργήστε ένα προφίλ του μέσου πελάτη στον οποίο στοχεύεται με όλες τις σημαντικές λεπτομέρειες που θα σας βοηθήσουν να προσαρμόσετε το πλάνο μάρκετινγκ της επιχείρησης σας για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα. Μπορείτε να το πετύχετε αυτό μέσα από έρευνες αγοράς και ερωτηματολόγια που θα έχετε εσείς οι ίδιοι στο κατάστημα σας, ούτως ώστε να αποσπάσετε πληροφορίες σχετικά με το κοινό σας και την αγοραστική τους συμπεριφορά.
Νο. 2: Διαφημίστε σε τοπικό επίπεδο. Εάν είστε συνεργάτης γνωστής franchise αλυσίδας, το πιο πιθανό είναι η εταιρεία να έχει ήδη αναπτύξει μια γενική διαφημιστική καμπάνια σε διάφορα μέσα και να διαθέτει μια ιστοσελίδα σε πανελλαδικό ή ακόμα και παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό είναι φυσικά χρήσιμο αλλά μέχρι ενός σημείου–εάν θέλετε να προσελκύσετε πελάτες στο δικό σας τοπικό κατάστημα, θα πρέπει να σκεφτείτε πιο τοπικά. Μπορείτε για παράδειγμα και σε συνεννόηση με την εταιρεία, να λανσάρετε ξεχωριστή τοπική ιστοσελίδα που θα φέρει την επωνυμία της επιχείρησης και την τοποθεσία/περιοχή σας στο url και στο κύριο περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Είναι σημαντικό επίσης μετά την δημιουργία της ιστοσελίδας, να επενδύσετε σε διαφημίσεις Google και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τοπικά κριτήρια π.χ άτομα που διαμένουν σε ακτίνα μέχρι και 3 χιλιόμετρα από την τοποθεσία του καταστήματος σας. Η τοπικές καμπάνιες μάρκετινγκ είναι πιο αποτελεσματικές από τις γενικές αφού αυξάνουν τις πιθανότητες να κερδίσετε πελάτες οι οποίοι είναι κοντά σας και πραγματικά ενδιαφέρονται για την επιχείρηση σας.
Νο.3: Στοχεύσετε στην αύξηση των πωλήσεων/όχι στην μείωση κόστους ανά lead. Τα απαραίτητα στοιχεία ενός πλάνου μάρκετινγκ για την επιχείρηση σας θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν τους στόχους, το προφίλ των αγοραστων σας, τον προϋπολογισμό, τα μέσα προώθησης και σε πιο μετρήσιμο επίπεδο, την εισροή lead (ενδιαφερόμενων πελατών), το κόστος απόκτησης/lead, την αύξηση πωλήσεων και το λεγόμενο ROI ή “Απόδοση Επένδυσης” στα Ελληνικά. Το θέμα είναι ότι πολλοί franchise ιδιοκτήτες πέφτουν στην παγίδα να διαφημίζουν την επιχείρηση τους με γνώμονα το μειωμένο κόστος απόκτησης/lead και όχι την αύξηση των πωλήσεων. Αυτή η τακτική όμως συχνά οδηγεί σε λανθασμένες αποφάσεις και συγκεκριμένα σε μη-στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες και απόκτηση κακών lead oι οποίοι δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για εσάς. Αυτό οδηγεί αναπόφευκτα σε ψηλότερο κόστος/απόκτηση πελάτη ενώ μειώνεται σημαντικά η κερδοφορία σας ως επιχείρηση. Συνεπώς, θα πρέπει να σκέφτεστε πιο μακροπρόθεσμα και να αναπτύξετε ένα πλάνο μάρκετινγκ που θα έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας σε αργότερο στάδιο.